Γιόγκα για εγκύους

Γιόγκα για εγκύους

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια όμορφη, ιδιαίτερη και απαιτητική περίοδο στη ζωή μιας γυναίκας, ένα ορόσημο. Είναι, επομένως, σημαντικό, η έγκυος να μπορεί να φροντίσει τον εαυτό της και τη ζωή που μεγαλώνει μέσα της και να αποδεχτεί και να διαχειριστεί τις αλλαγές που προκύπτουν σε σωματικό, συναισθηματικό και νοητικό επίπεδο.

Όλα τα παραπάνω μπορεί να επιτευχθούν μέσα από ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα γιόγκα. Μάλιστα, ανταποκρινόμενα στο αυξανόμενο ενδιαφέρον γύρω από τα προγράμματα αυτά, μαιευτήρια σε πολλές χώρες της Ευρώπης (π.χ. Βρετανία, Ισπανία, Πολωνία) εντάσσουν στις παροχές τους τη γιόγκα για εγκύους, προκειμένου να βοηθήσουν και να στηρίξουν τις μέλλουσες μαμάδες.

Ένας μεγάλος μύθος

Υπάρχει η λανθασμένη εντύπωση και ο φόβος ότι μια γυναίκα στη διάρκεια της εγκυμοσύνης καλό είναι να αποφεύγει την άσκηση και ότι η φυσική δραστηριότητα μπορεί να οδηγήσει σε αποβολή. Όμως, οι άσανα (θέσεις/ στάσεις) της γιόγκα είναι μη βίαιες, δεν φορτίζουν τις αρθρώσεις και τους μυς και μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε η έγκυος έχει προηγούμενη εμπειρία είτε όχι.

Τα οφέλη της γιόγκα στο σώμα

Ένα από τα βασικά οφέλη της γιόγκα είναι η ενδυνάμωση των μυών που στηρίζουν τη σπονδυλική στήλη και η βελτίωση της ισορροπίας και της κυκλοφορίας του αίματος στους ιστούς και τα όργανα, επιτυγχάνοντας έτσι την καλύτερη οξυγόνωση του οργανισμού της μητέρας και του εμβρύου. Επίσης, όσο προχωράει η εγκυμοσύνη, οι περισσότερες γυναίκες παρουσιάζουν λόρδωση στη σπονδυλική στήλη, ενώ παράλληλα το μέγεθος του στήθους τους αυξάνει. Οι αλλαγές αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα τη συσσώρευση έντασης στην πλάτη, τη μέση, τα ισχία, τα γόνατα, τον αυχένα και τους ώμους, από την οποία μπορεί να ανακουφίσει η συστηματική ενασχόληση με τη γιόγκα. Μέσω αυτής η έγκυος αποκτά καλύτερη επίγνωση και καλύτερο χειρισμό του σώματός της και μπορεί να προσαρμόζετε σε διάφορες θέσεις, προκειμένου να μειώσει τη δυσφορία που προκαλεί το επιπλέον βάρος. Η πρακτική της βελτιώνει ακόμα την ευλυγισία της λεκάνης και ενδυναμώνει τους μυς της πυέλου, ενώ οι τεχνικές αναπνοής και χαλάρωσης που περιλαμβάνει μαθαίνουν στην έγκυο να ηρεμεί και να διαχειρίζεται καλύτερα το άγχος και τον πόνο, στοιχεία που θα την βοηθήσουν να γεννήσει φυσιολογικά. Τέλος, χάρη στη γιόγκα βοηθάει το σώμα επανέρχεται γρηγορότερα μετά τη γέννα και προσαρμόζεται καλύτερα στις απαιτήσεις που ακολουθούν.

Τα οφέλη της γιόγκα στο νου & την ψυχή

Η πρακτική της γιόγκα επιτρέπει στη μέλλουσα μητέρα να χαλαρώσει και να εστιάσει στις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα της. Της δίνεται έτσι η ευκαιρία να φροντίσει τον εαυτό της και κατ’ επέκταση το παιδί της. Βοηθά, επίσης, την έγκυο να αναπτύξει περισσότερο την αίσθηση εσωτερικού ελέγχου, να ισορροπήσει σωματικά και συναισθηματικά και να προσαρμοστεί με επιτυχία στις μεγάλες αλλαγές, που πρόκειται να ακολουθήσουν. Ο διαλογισμός της προσφέρει χαλάρωση και ηρεμία, αισθήματα που μεταφέρονται στο έμβρυο, το οποίο συναισθάνεται τα πάντα μαζί με
τη μητέρα του. Τέλος, μέσα από τα μαθήματα κάθε έγκυος έρχεται σε επαφή με άλλες γυναίκες που βιώνουν παρόμοιες αλλαγές και αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις και προβληματισμούς με αυτήν, γεγονός που της προσφέρει παρηγοριά.

Εμπιστευτείτε τους ειδικούς

Όπως και η ιατρική επιστήμη, έτσι και η γιόγκα συμβουλεύει τις έγκυες γυναίκες να είναι προσεκτικές κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου της εγκυμοσύνης τους. Πριν ξεκινήσετε, λοιπόν, τα μαθήματα μιλήστε με τον γυναικολόγο σας για να πάρετε τη συγκατάθεσή του και απευθυνθείτε σε πιστοποιημένους και έμπειρους δασκάλους. Εξίσου σημαντική είναι η ύπαρξη συνεργασίας μεταξύ τους, ώστε τυχόν αλλαγές στην εξέλιξη της εγκυμοσύνης να λαμβάνονται υπόψη στη διαμόρφωση του προγράμματος.

Τι περιλαμβάνει το μάθημα

Ένα μάθημα γιόγκα για εγκύους περιλαμβάνει ήπιες σωματικές ασκήσεις, αναπνευστικές ασκήσεις και τεχνικές χαλάρωσης και διαλογισμού. Οι ασκήσεις είναι προσεκτικά επιλεγμένες και προσαρμόζονται σε κάθε φάση της εγκυμοσύνης, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες κάθε γυναίκας.

Τα επιστημονικά δεδομένα

Το επιστημονικό ενδιαφέρον γύρω από την επίδραση της γιόγκα στην εγκυμοσύνη αυξάνεται συνεχώς. Σύμφωνα με βρετανική έρευνα οι έγκυες που ασχολούνται με την πρακτική της κινδυνεύουν λιγότερο να εκδηλώσουν άγχος και κατάθλιψη, ενώ άλλη έρευνα υποστηρίζει τη θεραπευτική της δράση ακόμα και σε περιπτώσεις εγκυμοσύνης υψηλού κινδύνου, καθώς μειώνει επιπλοκές που συνδέονται με την υπέρταση.

Εν κατακλείδι

Η διατροφή, οι ασκήσεις, οι στάσεις και η φιλοσοφία της γιόγκα μπορούν να γίνουν μέρος της ζωής κάθε γυναίκας που σκέφτεται να αποκτήσει παιδιά ή διανύει ήδη τους πιο δημιουργικούς και απαιτητικούς μήνες της ζωής της. Η γιόγκα πριν τη σύλληψη, η γιόγκα την περίοδο της εγκυμοσύνης και η γιόγκα για μετά τη γέννα θα σας βοηθήσουν να γνωρίσετε καλύτερα εσάς και το σώμα σας, να βιώσετε ολοκληρωτικά και με άνεση τη μοναδική αυτή εμπειρία, να μεταφέρετε θετική ενέργεια στο έμβρυο και να προσαρμοστείτε καλύτερα στις αλλαγές που ακολουθούν.

Σε κάθε στάδιο της ζωής σας

Η ζωή της γυναίκας είναι γεμάτη περιόδους-ορόσημα, όπως για παράδειγμα η εφηβεία, η εγκυμοσύνη, η εμμηνόπαυση, που χαρακτηρίζονται από μεγάλες μεταβολές στο σώμα και την ψυχολογία. Τα στάδια αυτά είναι μέρος της φύσης και η γιόγκα βοηθά στην αποδοχή τους και στην ομαλή μετάβαση από το ένα στο άλλο. Σε όποιο στάδιο της ζωής σας και αν βρίσκεστε, λοιπόν, η γιόγκα μπορεί να σας στηρίξει.

 

Διάρκεια: 120 λεπτά
Κόστος: από 30€ τον μήνα